15 Mart 2010 Pazartesi

Eylem Diyor Ki - 2


Çok yüksek sesle konuşan insanların olduğu ortamlardan kaçarak uzaklaşmak istiyorum. O kadar kişinin arasında bir tek onun sesini duyduğumda sinirlerime hakim olmak için, ne yiyorsam ya da ne içiyorsam ona odaklanıyorum. Sonra hemen bitiveriyorlar. Aslında hızlı tüketen biri değilimdir yani.

Mutluluğu ‘çikolata’ ile tanımlayabilen insanlardan tırsıyorum. Aynı şekilde cama yağmur damlaları vururken kitap okumayı sevdiğini söyleyenler de ürkütür beni biraz. Ama biraz.

Yolda yürürken birden bire duranlar var mesela. Neden dururlar? Akıllarına bir şey mi gelir? Geri mi dönmek isterler. Yürümek istemezler mi? Nedir? Durdukları an arkadan enselerine yapıştırsam bi tane nolur ki?

Bugün başıma geldi bir de. Market kapılarında bekleyen teyzeler var. Ellerin alışveriş poşetleriyle dolu. Kapıdan çıkıp gideceksin değil mi? Normal olanı odur yani. Aldıklarını evine götüreceksin. Teyze kapıda durur ama oldukça da şişman olan poposuyla tüm kapıyı kapatır. Gözünün içine bakar bir de. Neden çekilmez? Tüm market kapısı teyzelerine buradan sesleniyorum. Nolur artık evden çıkmayın. Dışarısı hiç eğlenceli değil. Gerçekten.

Peki ya telaşlı otobüs insanlarına ne demeli? Tamam otobüs durakta duruyor. Hepimiz bir şekilde bineceğiz. Nedir bu heyecan bu telaş? Yeterince yaşlıysanız ya da zor durumdaysanız zaten yer veririz. Öküz değiliz.

Şimdi şarkıları yapanlara saygısızlık etmek istemem de, böyle feminist gibi sözleri olan popüler şarkıları dinleyip benimseyen, onlardan güç alan kadınlar çok sakıncalı geliyor bana. Bir titreme geliyor düşününce bile bak. Alırım başımı giderim efeler gibi hey!

Birine geç saatte “Acıktım.” diyorsam “Ee yee!” cevabını almak istemiyorumdur. “Hayır yeme. Bu saatte yenmez.” deyin. Engel olun. Sonra “Niye yedim? Vay ben ne ettim?!” diye sizin başınızın etini de yerim. Hiç acımam.

“Napıyorsun?” sorusuna “İyiyim, sen napıyorsun?” diye mi cevap verilmeli? Yoksa o anda ne ile uğraştığımızı mı bildirmeliyiz? Bu konuda biri beni aydınlatırsa sevinirim.

Biri bir şey anlatırken dinlemeyen insanların ağzını burnunu döverim. Dövemem de dövmek isterim.

Sinemada sakız çiğnemeyin.


Bitti.

0 Maruzatım olacak:

Template by:
Free Blog Templates